domingo, 20 de marzo de 2016

Maria al peu de la Creu


Un any més el Divendres de Dolors nostra Mare, la Verge dels Dolors, surt a carrer per fer el camí que separa la Basílica de Santa Maria, Seu Canònica de la Germandat, de la Casa Germandat, a la barriada de Rocafonda.











La llum de les espelmes il·luminaren en tot moment la via de l'amarguesa.













En arribar al seu barri Maria Dolorosa, la nostra Mare, va voler beneir amb la mirada dels seus ulls misericordiosos a tots els fidels que l'esperaven a l'arribada a la seva casa.




L'agrupació Musical captiu-Dolors va endolcir amb les seves melodies el llarg Camí de Dolor.




"Dolç amor, flor de dolor,
vida dolça de ma vida,
amb les perles dels meus ulls
et vull cloure les ferides.

Vull omplir-te de besades
ulls i galtes, mans i cor.
Mira els braços de la teva mare
com t’esperen, mon amor!"

"Fill! Fill meu! Tots els teus ossos
es podrien ben comptar,
molls de sang tos cabells rossos
i els ulls tèrbols de plorar!

Què s’és fet d’aquells bells dies
que jugava amb tu a Betlem,
i el treball alleugeries
del meu bon espòs Josep?

Per què amb desfici els seus braços
t’han apartat de prop meu?
No hi estaves bé, en mos braços,
que has volgut els de la creu?

Dolç amor, Fill de la meva vida!
Senyor i Rei de l’Univers!
Éreu el sol de la meva vida
que ara s’ha clos a Occident!

Ploreu àngels que cantàreu 
la nit santa de Nadal...! 
Ales d’or que l’abrigàreu,
veniu ara a amortalla'l!"

(Fragment extret de la Passió de Sala Cabanyes de Mataró) 

No hay comentarios: